Православный информационный портал
Православный
информационный
портал

Акафист Покрову Пресвятой Богородице

Акафист — одно из любимых верующими церковных молитвословий. Это песнопение исполняется в храме по великим праздникам и проникнуто торжественным, радостным настроением. Много подобных гимнов написано в честь Божией Матери. Чаще всего в церкви звучит Акафист Покрову Пресвятой Богородицы, празднику, особо чтимому в России с древности.

Святые, вспоминаемые в Акафисте Покрову

Название праздничного жанра — греческое слово, означающее «неседальный». Традиция писать акафистные тексты идет с 8 века, из Византии, где богослужение отличалось особой пышностью. В 11 веке этот жанр появился и в России.

Покрова Пресвятой Богородицы
Покрова Пресвятой Богородицы

Акафист Покрову Пресвятой Богородицы был написан митрополитом Иннокентием Херсонским (Украина) около 1846г. Вскоре молебны с торжественным гимном Покрову зазвучали во всех храмах России.

Текст песнопения подробно описывает чудо, совершившееся много веков назад во Влахернском храме (Византия) и прославляет Виновницу этого события — Пречистую Деву.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1

Кроме Неё, в песнопении воспоминаются другие святые:

  1. Андрей Юродивый (Константинопольский). Андрей был любимым рабом богатого вельможи, родом славянин. Получив во сне повеление от Господа на подвиг юродства, Андрей оставил хозяина и стал бродить по Константинополю в образе нищего, притворяясь безумным. Ночами он молился во Влахернской церкви, где и стал свидетелем чуда.
  2. Роман Сладкопевец, дьякон той же церкви. В древние времена дьяконы исполняли за богослужением длинные песнопения и должны были обладать красивым голосом. Роману не хватало природного дара и он молился о нём Богородице. Однажды Пречистая явилась ему во сне и протянула бумажный свиток, который дьякон должен был съесть. После видения Роман обрёл голос и стал лучшим певцом в Константинополе.
  3. Иоанн Предтеча и Иоанн Богослов — евангельские святые, сопровождавшие Богородицу при Её чудесном явлении.
  4. Моисей и Иисус Навин — ветхозаветные пророки. Возглавляя битвы израильтян с врагами, они побеждали не силой оружия, а молитвой к Богу.

Текст акафиста Покрову Пресвятой Богородицы

Акафист Покрову Пресвятой Богородице
Конда́к 1.

Избра́нной предве́чным Царе́м, превы́шшей вся́каго созда́ния, небесе́ и земли́ Цари́це, прише́дшей иногда́ во Влахе́рнскую це́рковь на моли́тву, досто́йное поклоне́ние с благодаре́нием принося́щи, я́ко во тме́ су́щии, под Тво́й светя́щийся омофо́р с ве́рою и умиле́нием прибега́ем. Ты́ же, я́ко иму́щи держа́ву непобеди́мую, от вся́ких на́с бе́д свобожда́й, да зове́м Ти́:

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Икос 1.

Арха́нгел и а́нгел мно́жество, с Предте́чею, Богосло́вом и все́х святы́х ли́ком сопредста́ша Тебе́, Цари́це свое́й, в це́ркви Влахе́рнстей и, умиле́нная моле́ния Твоя́ о все́м ми́ре слы́шавше, со удивле́нием возопи́ша такова́я:

Ра́дуйся, Бо́га Отца́ безнача́льнаго преве́чное благоволе́ние; ра́дуйся, Бо́га Сы́на безле́тнаго пречи́стое вмести́лище.

Ра́дуйся, Бо́га Ду́ха Всесвята́го избра́нное жили́ще; ра́дуйся, го́рних чино́в а́нгельских непрестаю́щее удивле́ние.

Ра́дуйся, те́мных си́л а́дских всегро́зное устраше́ние; ра́дуйся, Юже на возду́се срета́ют многоочи́тии херуви́ми.

Ра́дуйся, Ейже похва́льная воспису́ют шестокрила́тии серафи́ми; ра́дуйся, Ея́же преблаго́му покро́ву и мы́, земноро́днии, благода́рне покланя́емся.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 2.

Ви́девше Тя́ святы́й Андре́й с Епифа́нием в це́ркви на возду́се за христиа́ны Бо́гу моля́щуюся, позна́ша, я́ко Ма́терь еси́ возне́сшагося на не́бо Христа́ Бо́га на́шего, и, припа́дше на зе́млю, ра́достно покланя́хуся всеблаго́му покро́ву Твоему́, зову́ще: Аллилу́ия.

Икос 2.

Ра́зум недоразуме́нен еси́, Богоро́дице Де́во, в защище́нии люде́й правосла́вных, сего́ ра́ди врази́ на́ши и не познаю́т, ко́ль сильна́ е́сть моли́тва Бо́жия Ма́тере. Мы́ же, о Твое́м всемо́щном заступле́нии до́бре ве́дуще, си́це к Тебе́ со умиле́нием зове́м:

Ра́дуйся, премилосе́рдая уте́шительнице все́х скорбя́щих и обремене́нных; ра́дуйся, неусыпа́ющая наста́внице все́х заблу́ждших и ослепле́нных.

Ра́дуйся, пра́ведно дви́жимый гне́в Бо́жий на на́с Твои́м моле́нием ско́ро утоля́ющая; ра́дуйся, злы́я стра́сти на́ша всемо́щным манове́нием укроща́ющая.

Ра́дуйся, кре́пкое возбужде́ние спя́щих со́вестей; ра́дуйся, нетру́дное преодоле́ние беззако́нных на́выков.

Ра́дуйся, Ея́же ра́ди а́д стене́т и ду́хи зло́бы трепе́щут; ра́дуйся, Ея́же ра́ди врата́ ра́я все́м на́м отверза́ются.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 3.

Си́ла Вы́шняго осеня́ет с ве́рою и благогове́нием прибега́ющих к Твоему́ всечестно́му покро́ву: еди́ней бо то́чию Тебе́, Пресвяте́й и Пречи́стей Ма́тери Бо́жией, даде́ся, да вся́кое проше́ние Твое́ испо́лнится. Те́м у́бо вся́к во́зраст ве́рных славосло́вит Тя́ и Сы́на Твоего́, зову́щь: Аллилу́ия.

Икос 3.

Иму́щи бога́тство милосе́рдия неоску́дное, все́м конце́м земли́ простира́еши ру́ку по́мощи, Влады́чице: боля́щим — исцеле́ние, стра́ждущим — осла́бу, слепы́м — прозре́ние и все́м вся́, по коего́ждо потре́бе подае́ши, благода́рне вопию́щим:

Ра́дуйся, ца́рств правосла́вных несокруши́мая кре́посте и огра́до; ра́дуйся, святы́х хра́мов и олтаре́й перве́йшее украше́ние.

Ра́дуйся, ца́рских престо́лов верне́йшее огражде́ние; ра́дуйся, благосе́рдых градоправи́телей неусыпа́ющая споспе́шнице.

Ра́дуйся, непобеди́мая воево́до вожде́й и во́инств христиа́нских; ра́дуйся, свято́е зерца́ло пра́вды судия́м немздоприи́мным.

Ра́дуйся, соверше́нный ра́зуме наста́вников и детоводи́телей; ра́дуйся, благослове́ние домо́в и семе́йств благочести́вых.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 4.

Бу́рею мно́гих бе́д одержи́мым на́м помога́еши, Влады́чице: стои́ши бо пред лице́м олтаря́ Госпо́дня, воздви́гши ру́це Твои́ и мо́лишися, я́ко да на́шу недосто́йную моли́тву при́зрит Госпо́д, Ца́рь сла́вы, и послу́шает проше́ния призыва́ющих и́мя Твое́ свято́е, к Сы́ну же Твоему́ зову́щих: Аллилу́ия.

Икос 4.

Слы́ша Госпо́дь Бо́г Иису́са Нави́на моля́щася, и повелева́юща со́лнцу ста́ти, до́ндеже отмсти́т враго́м. Слы́шит и Твоя́ ны́не моле́ния Госпо́дь Иису́с, избра́нная па́лато Ду́ха Свята́го. Те́мже и мы́, гре́шнии, на Тво́й наде́ющеся покро́в, Тебе́, я́ко Бо́жией Ма́тери, глаго́лати дерза́ем:

Ра́дуйся, от Со́лнца мы́сленнаго озаре́нная и на́с све́том незаходи́мым просвеща́ющая; ра́дуйся, сия́нием пречи́стыя души́ Твоея́ всю́ зе́млю просвети́вшая.

Ра́дуйся, чистото́ю телесе́ Твоего́ все́ небеса́ возвесели́вшая; ра́дуйся, святы́х оби́телей Христо́вых покро́в и снабде́ние.

Ра́дуйся, ве́рных па́стырей Це́ркви бо́дрость и вразумле́ние; ра́дуйся, богобоя́зненных и́ноков и и́нокинь наста́внице.

Ра́дуйся, невозмуща́емое успокое́ние благогове́йных ста́рцев; ра́дуйся, та́йное весе́лие чи́стых де́в и вдови́ц.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 5.

Богови́дец Моисе́й в ополче́нии иногда́ на Амали́ка, егда́ ру́це воздвиза́ше, Изра́иль одолева́ше, егда́ же ру́це низпуща́ше, тогда́ Амали́к побежда́ше, поддержа́щими же его́ укрепле́н, победи́ врага́. Ты́ же, о Богома́ти, возде́вши ру́це Твои́ на умоле́ние, а́ще и ники́мже поддержи́ма, всегда́ побежда́еши враги́ христиа́нския, и на́м щи́т еси́ непобеди́м, вопию́щим: Аллилу́ия.

Икос 5.

Ви́девше Тя́ святы́х собо́ри на возду́се в це́ркви Влахе́рнстей, моле́бнии ру́це к Сы́ну и Бо́гу простира́ющую, ра́достно со арха́нгелы и а́нгелы благода́рную Ти́ пе́снь воспе́ша. Мы́ же крепча́йшима, па́че Моисе́овых ру́к, дла́ньма Твои́ма укрепля́еми, уми́льно вопие́м:

Ра́дуйся, Ея́же ру́це поддержи́т за все́х на́с еди́ная Ея́ к на́м любо́вь и милосе́рдие; ра́дуйся, пред Не́юже враги́ на́ша, ви́димые и неви́димые, стоя́ти не мо́гут.

Ра́дуйся, те́мное по́лчище страсте́й и похоте́й на́ших прогоня́ющая; ра́дуйся, Огнь Боже́ственный — Христа́ неопа́льно на руку́ Свое́ю держа́щая и на́с, хла́дных, те́м воспламе́няющая.

Ра́дуйся, во́инствующих на пло́ть целому́дрием изря́дное венча́ние; ра́дуйся, подвиза́ющихся в посте́ и безмо́лвии при́сное собесе́дование.

Ра́дуйся, изнемога́ющих от уны́ния и печа́ли ско́рая уте́шительнице; ра́дуйся, благода́тию смире́ния и терпе́ния снабдева́ющая.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 6.

Пропове́дник неоскудева́емыя благода́ти и ми́лостей Твои́х яви́ся святы́й Рома́н Сладкопе́вец, егда́ от Тебе́ во сне́ прия́т сви́ток кни́жный на снеде́ние: те́м у́бо умудре́н, нача́ разу́мно пе́ти во сла́ву Твою́, святы́м же писа́ти похва́льная, взыва́я с ве́рою: Аллилу́ия.

Икос 6.

Возсия́ла еси́ от и́стиннаго Со́лнца пра́вды заря́, Де́во Богоотрокови́це, просвеща́ющая все́х прему́дростию Бо́га, Сы́на Твоего́, и в позна́ние и́стины приводя́щая зову́щих Ти́ такова́я:

Ра́дуйся, Бо́жию Си́лу и Бо́жию Прему́дрость — Христа́ пло́тию породи́вшая; ра́дуйся, юро́дивую му́дрость ве́ка сего́ посрами́вшая, и ослепле́нных е́ю на пу́ть пра́вый наставля́ющая.

Ра́дуйся, святы́я ве́ры охране́ние и правосла́вных догма́тов наста́внице; ра́дуйся, нечести́вых ересе́й и тлетво́рных раско́лов искорени́тельнице.

Ра́дуйся, та́йная и неудо́бь предви́денная вся́ до́бре ве́дущая, и и́мже подоба́ет, сказу́ющая; ра́дуйся, лжи́вых прови́дцев и су́етная гада́ния посрамля́ющая.

Ра́дуйся, в ча́с недоуме́ний мы́сль бла́гу на се́рдце полага́ющая; ра́дуйся, от па́губных начина́ний и несмы́сленных пожела́ний воспяща́ющая.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 7.

Хотя́й долготерпели́вый Всеви́дец Госпо́дь яви́ти Своего́ человеколю́бия неизсле́димую щедро́т бе́здну, избра́ Тебе́ еди́ну в Ма́терь Себе́, и сотвори́ Тя лю́дем непреодоле́нное защище́ние: да а́ще кто́ от ни́х и пра́ведным судо́м Бо́жиим осужде́ния досто́ин яви́тся, Твои́м оба́че держа́вным покро́вом сохраня́ется на покая́ние, зовы́й: Аллилу́ия.

Икос 7.

Ди́вная показа́л еси́ дела́ Твоя́ в Пречи́стей Ма́тери Твое́й, Го́споди, егда́ пречу́дный омофо́р в руце́ Ея́ светя́щийся па́че лу́чь со́лнечных яви́ся, и́мже покрыва́ше лю́ди, су́щия в це́ркви Влахе́рнстей. О такове́м у́бо зна́мении милосе́рднаго Ея́ заступле́ния услы́шавше, у́жасом и ра́достию одержи́ми, вси́ глаго́лаху:

Ра́дуйся, нерукотворе́нный омофо́р, а́ки о́блак, над все́м ми́ром распросте́ршая; ра́дуйся, Преве́чнаго Архиере́я, Сы́на Своего́, зна́мение на руце́ Свое́й держа́щая.

Ра́дуйся, но́вую ми́лость и но́вую благода́ть си́м в Це́ркви Правосла́вней явля́ющая; ра́дуйся, сто́лпе о́блачный, от искуше́ний и собла́знов ми́ра все́х на́с покрыва́ющий.

Ра́дуйся, сто́лпе о́гненный, среди́ мглы́ греха́ все́м на́м пу́ть спасе́ния показу́ющий; ра́дуйся, я́вных благоче́стия подви́жников я́вное укрепле́ние.

Ра́дуйся, та́йных среди́ ми́ра рабо́в Бо́жиих та́йное вразумле́ние; ра́дуйся, и мене́, обнаже́ннаго до́брых де́л, не оставля́ющая Свои́м покро́вом и благода́тию.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 8.

Ди́вно Тя́ от небе́с во Влахе́рнстей це́ркви я́вльшуюся, а́нгели воспе́ша, апо́столи просла́виша, ли́к святи́телей и преподо́бных, и же́н святы́х сосло́вие восхвали́ша, Предте́ча с Богосло́вом поклони́шася, лю́дие же, су́щии в це́ркви, с весе́лием вопия́ху: Аллилу́ия.

Икос 8.

Все́ми вы́шними и ни́жними влады́чествуя Госпо́дь, узре́в Тя́ в це́ркви Ма́терь Свою́ стоя́щу и со умиле́нием к Нему́ моля́щуся, рече́: «проси́, Ма́ти Моя́, зане́ не отвращу́ся Тебе́, но испо́лню вся́ проше́ния Твоя́ и благода́рственная си́це Тебе́ все́х пе́ти научу́»:

Ра́дуйся, ковче́же заве́та, в не́мже храни́тся освяще́ние всего́ ро́да челове́ческаго; ра́дуйся, ста́мно пресвята́я, в не́йже а́лчущим пра́вды блюде́тся Хле́б жи́зни ве́чныя.

Ра́дуйся, сосу́де всезлаты́й, в не́мже угото́вася на́с ра́ди пло́ть и кро́вь Боже́ственнаго Агнца; ра́дуйся, оста́вленных врача́ми на Свои́ всемо́щныя ру́це прие́млющая.

Ра́дуйся, разсла́бленных те́лом, но не ду́хом и ве́рою, со одра́ боле́зни воздвига́ющая; ра́дуйся, погубля́ющим от неду́га у́м, но́вый и лу́чший смы́сл подаю́щая.

Ра́дуйся, на стро́потном пути́ греха́ и страсте́й на́с прему́дре запина́ющая; ра́дуйся, жесто́кость нераска́яннаго се́рдца на́шего умиля́ющая.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 9.

Все́ естество́ а́нгельское похва́льная прино́сит Тебе́, и́стинней Бо́жией Ма́тери и Засту́пнице все́х, притека́ющих к Тебе́, ве́дуще, я́ко несокруши́мым покро́вом Твои́м пра́ведных возвеселя́ещи, гре́шных заступа́еши, бе́дствующих избавля́еши и мо́лишися о все́х ве́рных, зову́щих: Аллилу́ия.

Икос 9.

Вети́и многовеща́нныя, я́ко ры́бы безгла́сныя, недоуме́ют, ка́ко восхвали́ти по достоя́нию вели́кий всечестна́го Покро́ва Твоего́ пра́здник: вся́ бо о Тебе́ от ни́х глаго́лемая не су́ть дово́льна к еди́ному изчисле́нию щедро́т Твои́х. Мы́ же, Твоя́ неисче́тныя благодея́ния ви́дяще, с весе́лием взыва́ем:

Ра́дуйся, от я́звы и всегуби́тельства сме́ртнаго на́с соблюда́ющая; ра́дуйся, от внеза́пнаго колеба́ния земли́ гра́ды и ве́си сохраня́ющая.

Ра́дуйся, от разлия́ния во́д и потопле́ния руко́ю кре́пкою возводя́щая; ра́дуйся, от запале́ния о́гненнаго росо́ю моли́тв Твои́х избавля́ющая.

Ра́дуйся, от гла́да душе́внаго и теле́снаго Хле́бом Жи́зни снабдева́ющая; ра́дуйся, уда́ры мо́лнии и гро́ма от главы́ на́шей отводя́щая.

Ра́дуйся, от наше́ствия иноплеме́нник и та́йных уби́йц спаса́ющая; ра́дуйся, от дома́шния бра́ни и вражды́ единокро́вных ми́ром и любо́вию огражда́ющая.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 10.

Спасти́ хотя́ ро́д челове́ческий от пре́лести вра́жия человеколю́бец Госпо́дь Тебе́, Ма́терь Свою́, дарова́ земны́м на́м в по́мощь, покро́в и защи́ту, да бу́деши печа́льным утеше́ние, скорбя́щим ра́дование, оби́димым засту́пница, и да все́х из глубины́ грехо́вныя воздви́гнеши, пою́щих: Аллилу́ия.

Икос 10.

«Царю́ Небе́сный — глаго́лаше в моли́тве на возду́се со а́нгелы стоя́щая Всенепоро́чная Цари́ца, — приими́ вся́каго челове́ка, моля́щаяся к Тебе́ и призыва́юща и́мя Мое́ на по́мощь, да не оты́дет от ли́ка Моего́ то́щь и неуслы́шанъ». Сию́ всеблагу́ю моли́тву слы́шавше, собо́ри святы́х благода́рне возопи́ша:

Ра́дуйся, чи́стых рука́ми и се́рдцем земледе́льцев благослове́нными плода́ми венча́ющая; ра́дуйся, по́моще и пра́ведное мздовоздая́ние все́м пра́во ку́плю де́ющим.

Ра́дуйся, клятвопреступле́ний и непра́ведных стяжа́ний всенаро́дное обличе́ние; ра́дуйся, бе́дствующим в пути́, на су́ше и вода́х внеза́пное вспоможе́ние.

Ра́дуйся, безча́дных роди́телей плода́ми ве́ры и ду́ха веселя́щая; ра́дуйся, безма́терних сиро́т незри́мая воспита́тельнице.

Ра́дуйся, кре́пкая засту́пнице су́щих в плену́ и изгна́нии; ра́дуйся, неусыпа́ющая попечи́тельнице во у́зах и темни́це седя́щих.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 11.

Пе́ние всеумиле́нное слы́шаше и те́плой Твое́й моли́тве о на́с вне́млюще, про́сим Тебе́, Де́во Богоро́дице, не пре́зри гла́са рабо́в Твои́х: к Тебе́ бо в напа́стех и ско́рбех прибега́ем и пред Тобо́ю в беда́х на́ших сле́зы пролива́ем, зову́ще: Аллилу́ия.

Икос 11.

Яко светоприе́мную свещу́, в моли́тве горя́щую, ви́дящи Тя́ на возду́се Влахе́рнская це́рковь, согла́сно со мно́жеством люде́й, в не́й бы́вших, возглаша́ше: «откуду́ мне́ сие́, да прии́де Ма́ти Го́спода моего́ ко мне́?» Святы́й же Андре́й со Епифа́нием те́пле моля́хуся к Тебе́, зову́ще:

Ра́дуйся, все́х даро́в духо́вных и теле́сных незави́стная пода́тельнице; ра́дуйся, полага́ющих нача́ло покая́ния гре́шников ве́рная предста́тельнице.

Ра́дуйся, борю́щихся со страстьми́ и прило́гами вра́жиими всегда́шняя спобо́рнице; ра́дуйся, незри́мое укроще́ние влады́к жесто́ких и зверонра́вных.

Ра́дуйся, та́йный поко́е и отра́до рабо́в кро́тких и стра́ждущих; ра́дуйся, всежела́нное соверше́ние благи́х супру́жеств.

Ра́дуйся, ма́терей детородя́щих ско́рое и безболе́зненное разреше́ние; ра́дуйся, в ча́с кончи́ны еди́ная все́м на́м помо́щнице.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 12.

Благода́ть Боже́ственную испроси́ на́м у Сы́на Твоего́ и Бо́га, простри́ на́м ру́ку по́мощи, отжени́ от на́с вся́каго врага́ и супоста́та, и умири́ на́шу жи́знь, да не поги́бнем лю́те, без покая́ния, но приими́ на́с в ве́чныя кро́вы, Покрови́тельнице на́ша, да ра́дующеся Тебе́ зове́м: Аллилу́ия.

Икос 12.

Пою́ще Тво́й держа́вный покро́в, хва́лим Тя́ вси́, я́ко тве́рдую предста́тельницу на́шу, и покланя́емся Тебе́, о на́с моля́щейся: ве́руем бо и наде́емся, я́ко испро́сиши у Сы́на Твоего́ и Бо́га блага́я ве́чная и вре́менная, все́м с любо́вию вопию́щим Тебе́ си́це:

Ра́дуйся, все́й вселе́нней кре́пкое заступле́ние; ра́дуйся, все́х стихи́й земны́х и небе́сных освяще́ние.

Ра́дуйся, все́х време́н го́да благослове́ние; ра́дуйся, все́х наве́тов и искуше́ний от ми́ра, пло́ти и диа́вола находя́щих, попра́ние.

Ра́дуйся, неча́емое примире́ние ожесточе́нно вражду́ющих; ра́дуйся, недове́домое исправле́ние нераска́янных гре́шников.

Ра́дуйся, не отверга́ющая все́ми презре́нных и отве́рженных; ра́дуйся, сами́х отча́янных от ро́ва поги́бели исхища́ющая.

Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.

Конда́к 13.

О, всепе́тая Ма́ти, пречи́стая Госпоже́, Де́во Богоро́дице! К Тебе́ возвожду́ душе́вныя и теле́сныя о́чи, к Тебе́ простира́ю разсла́бленныя ру́це и из глубины́ се́рдца вопию́: при́зри на ве́ру и смире́ние души́ моея́, покры́й мя́ всемо́щным омофо́ром Твои́м, да изба́влюся от все́х бе́д и напа́стей, и в ча́с кончи́ны моея́, о Всеблага́я, предста́ни мне́ и угото́ваннаго ра́ди грехо́в мои́х изба́ви муче́ния, да вы́ну покланя́яся зову́: Аллилу́ия.

Церковь во Влахернах

Влахернская церковь Богородицы была построена в 5 веке в Константинополе (ныне Стамбул) и была посвящена Божией Матери — Покровительнице Византии. В ней хранились великие святыни — пояс Богородицы и частица Креста Господня.

Икона Богоматери «Покров Пресвятой Богородицы»
Икона Богоматери «Покров Пресвятой Богородицы»

Когда Константинополь осаждали враги, святыни обносились вокруг города с крестным ходом и люди горячо молились Богородице об избавлении.

После взятия Константинополя турками храм сгорел и был разрушен. Сейчас на его месте стоит небольшая церковь, построенная в 1867 г. Фрески на её стенах изображают славные события древности, относящиеся к празднику Покрова.

Помощь от чтения Акафиста

Песнопение в честь Покрова вспоминает нужды каждого человека, любую просьбу слышит Божия Матерь, находясь у Престола Божия.

Акафист Покрову Пресвятой Богородице
Акафист Покрову Пресвятой Богородице

Каждый стих произносится как бы от лица определённой группы молящихся:

«Ра́дуйся, непобеди́мая воево́до вожде́й и во́инств христиа́нских!»

Явление Богородицы во Влахернах произошло в момент осады Константинополя. Военные особо почитают праздник Покрова, как защиту на поле брани. Богородицу молят о даровании победы.

«Ра́дуйся, соверше́нный ра́зуме наста́вников и детоводи́телей; ра́дуйся, благослове́ние домо́в и семе́йств благочести́вых!»

Пресвятая Дева помогает молящимся о сохранении семьи, воспитании детей. Икону Покрова часто можно видеть в христианских жилищах, ею благословляют детей при отъезде из отчего дома.

«Ра́дуйся, та́йное весе́лие чи́стых де́в и вдови́ц!»

Богородица слышит молитвы незамужних женщин о сохранении целомудрия и чистоты. Девушки молятся на Покров о хорошем женихе.

«Ра́дуйся, изнемога́ющих от уны́ния и печа́ли ско́рая Уте́шительнице!»

Воспевание Богоматери помогает рассеять мрачные мысли, душевные волнения, отчаяние.

«Ра́дуйся, разсла́бленных те́лом, но не ду́хом и ве́рою, со одра́ боле́зни воздвига́ющая»

Больные и немощные возлагают надежды на помощь Пречистой Девы и получают её по своей вере.

Согласно благочестивой традиции, можно читать акафист дома, обычно это делают в течении 40 дней. Такое усиленное молитвенное правило берут на себя те, кто имеет какую-то особую нужду или просьбу ко Господу.

Принято считать, что икона и акафист Покрову Пресвятой Богородице особо почитается молодыми девушками, которые хотят счастливо выйти замуж. Чтение этого акафиста помогло созданию множества счастливых верующих семей.

Кроме того, этот акафист читают с просьбой о помощи в семейной жизни, в воспитании детей, в отношениях между супругами. Царица Небесная слышит каждого, кто искренне просит ее о помощи.

Порядок чтения Акафиста

В церквях, посвященных Покрову, существует обычай чтения Акафиста еженедельно. Также паломники любят петь этот гимн, отправляясь по святым местам или на освященные в честь Богоматери источники.

Исполнение последнего припева икосов «Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром!» и «Аллилуия» на простой напев хором объединяет молящихся, создаёт атмосферу праздника. Запомнившиеся слова можно использовать как краткую молитву перед иконами Покрова Божией Матери.

Акафист Покрову Божией Матери
Акафист Покрову Божией Матери

Лучше всего читать Акафист, собравшись в храме или всей семьёй дома. Единая молитва множества людей быстрее доходит до Бога.

Перед чтением полезно изучить историю праздника, для лучшего понимания текста.

Читая акафист дома самостоятельно, нужно делать это перед домашним иконостасом или отдельно стоящей иконой Покрова. Хорошо зажечь лампаду или церковную свечу. Читать желательно стоя, но если состояние здоровья не позволяет — можно присесть.

В заключение — объяснение нескольких малопонятных слов, встречающихся в Акафисте Покрову:

  • Омофор — покрывало, носимое в древности женщинами, покрывающее голову и плечи.
  • Ветии многовещанныя — искусные ораторы. Под этими словами здесь подразумеваются поэты-песнописцы, напрасно старающиеся словами описать чудесное явление Богородицы.
  • Аллилуия — в переводе с древнееврейского означает «Слава Богу!»
  • Кондак и икос — названия жанров церковных песнопений. В древности они отличались друг от друга распевом и продолжительностью.
В древних православных церквях, в ходе службы разрешалось сидеть во время исполнения некоторых песнопений. Акафист всегда исполнялся стоя.
Акафист Покрову Пресвятой Богородице
Обсудить статью и задать вопросы о православной вере можно в комментариях: